Opóźniona relacja Szczecin-Łódź - cz. 1

W bieżącym roku wybrałam się na dwie wycieczki, jak już wiecie w czerwcu byłam w Trójmieście, ale przedtem - w lutym - odwiedziłam jeszcze Łódź z moją młodszą siostrą.

Skąd wziął się pomysł na wyjazd do Łodzi? Po prostu wzięłyśmy mapę, sprawdziłyśmy gdzie już byłyśmy: Wrocław, Zielona Góra, Poznań, Bydgoszcz ... W pobliskim obrębie, tzn. takim do którego podróż nie zajmuje nam 8 godzin została Łódź. No to pojechałyśmy.

Ze Szczecina nie ma bezpośredniego pociągu do Łodzi, więc wybrałyśmy trasę z przesiadką w Poznaniu Głównym, potem z Poznania udałyśmy się do Kalisza, który chciałyśmy też odwiedzić przy okazji. Wiecie, Bursztynowy Szlak i po prostu miejscowość, w której nie byłyśmy wcześniej. W Kaliszu nie widziałyśmy zbyt wiele. Pogoda - jak to w lutym - nas nie rozpieszczała, na stacji w Kaliszu nie ma przechowalni bagażu, bo jest mała, ale w deszczu poszłyśmy zobaczyć kaliski rynek, na którym akurat odbywały się jakieś drogowe remonty, a restauracja, w jakiej chciałyśmy zjeść obiad okazała się zamknięta. Całkowicie opustoszały lokal. Na szczęście obok była inna, w której zjadłyśmy pyszne jedzenie i miała przyjemny dla oka wystrój. 

Późną porą z Kalisza wyruszyłyśmy na dworzec Łódź Kaliska, a stamtąd już prosto do hotelu przy ulicy Mikołaja Kopernika.

Pozostałość po Walentynkach? ;)*



Kaliski ratusz. Jak wspominałam były jakieś remonty




Wieża Ciśnień w Kaliszu  























Pomnik/ławeczka Stefana Szolca-Rogozińskiego w Kaliszu       


*Zdjęcia prywatne









Zegar przy ulicy Harcerskiej











Kościół poreformacki pw. św. Józefa i Piotra z Alkantary








A to zdjęcie doskonale pokazuje, jaka była aura... Widoczny budynek stanowi siedzibę Banku PKO, o ile dobrze pamiętam


Ciąg dalszy nastąpi.... ;)

*Zdjęcia własne

Komentarze

  1. Co tam aura ... gdy jest w człowieku chęć poznawcza to każda pogoda dobra :) Super , że siostra podziela Twoją pasję podróżowania i zwiedzania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie byłam w Kaliszu. Może kiedyś uda się zwiedzić to miasto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nas tam nie było. :) Dziękuję za zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie pogoda kiepska. Wieki całe nie byłam w Kaliszu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    W Kaliszu byłam tylko raz i to na chwilę, gdy miałam przesiadkę w pociągu :D Nie zdążyłam zobaczyć jak ciekawe jest to miasto. Mam nadzieję, że kiedyś zatrzymam się w nim na dłużej :) Świetna zdjęcia!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. w Łodzi byłam dwa razy i zawsze jakoś "przelotem" :P

    OdpowiedzUsuń
  7. W Kaliszu zawsze byłam jedynie przejazdem...

    OdpowiedzUsuń
  8. W Łodzi byłam kilka razy, bo mam tam przyjaciółkę, ale Kalisza nie miałam okazji zwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz