Katowice i Kraków - 30-te urodziny

 Jak wspomniałam, w listopadzie 2023 r. skończyłam 30 lat. Z tej okazji postanowiłam zabrać znajomych i siostrę na południe Polski. Pojechaliśmy we czwórkę.

Najpierw udaliśmy się do stolicy Górnego Śląska. W międzyczasie pojechaliśmy także do Zabrza do Sztolni Królowa Luiza (super miejsce!) i do Kopalni Guido, a następnego dnia do Pszczyny. Stamtąd już do Krakowa. 

Bardzo lubię południe Polski, przynajmniej tę część, w której byłam, czyli Dolny Śląsk, Górny Śląsk i Małopolska. Katowice to może nie jest miasto typowo turystyczne, ale właśnie przez swoją właściwość, historię jest interesujący i ma coś do zaoferowania ludziom, którzy tam przyjechali w celach turystycznych. Na pewno ma najlepszą aleję z łapkami w całym kraju, jak dla mnie. ;) To jest Aleja Gwiazd Polskiej Siatkówki. Stary Nikiszowiec jest niesamowitym miejscem. W pszczyńskim pałacu należacym niegdyś do rodziny Hochberg von Pless znowu nie udało mi się być, ale już wiem, że Herbaciarnia Daisy jest czynna. W Pszczynie byłam 15 lat temu i dobrze było ponownie odwiedzić to miasteczko, choć już zapadł wieczór. Jeśli nie boicie się zejść pod ziemię to koniecznie zajrzyjcie do kopalni w Zabrzu, które wymieniłam wyżej. Tamtejsi przewodnicy to bardzo sympatyczni ludzie, znający się na swojej robocie.

A Kraków... Nasz pobyt w tym moeście był krótszy niż na Śląsku. Czy trzeba coś mówić o stolicy Małopolski? Wiadomo, że jest piękny, choć bardzo tłoczny. Ale Zakrzówek, kochani, co to jest za wspaniale zagospodarowane miejsce! Zachwycił nas bardzo. Byliśmy też na Kazimierzu, gdzie zjedliśmy tylko obiad, pochodziliśmy brzegiem Wisły, wieża Kościoła Mariackiego była zamknięta, więc nie zobaczyliśmy stamtąd widoku, ale za to podziwialiśmy panoramę Krakowa z Kopca Kościuszki. 

Życzę Wam, którzy tu zaglądacie, żeby 2024 r. był obfity w piękne chwile, nie przynosił zmartwień. Dał wiele chwil wytchnienia w codziennym pędzie życia zawodowego czy społecznego. Niech będzie dla nas wszystkich będzie dobry i bardzo szczęśliwy! ;)

Budynki Gwiazdy w Katowicach 





Kościół św. Anny na Nikiszowcu

Ławka z cytatem na Nikiszowcu w Katowicach 

Zabudowa Nikiszowca

Nikiszowiec. Katowice 2023

Pałac w Pszczynie nocą

Przed Kopalnią Guido w Zabrzu

Kraków 2023

Widok na Wawel

Teren przy Kopcu Kościuszki w Krakowie 

Widok na Kopiec Kościuszki 

Na Kopcu

Zakrzówek 

Również krakowski Zakrzówek 

Kolejny widok na zbiornik wodny na Zakrzówku 

Jeden z krakowskich kościołów. Spodobały mi się te rzeźby

Katowicki Spodek nocą

Widok na Pomnik Powstańców Śląskich w Katowicach 

*Wszystkie zdjęcia prywatne 

Komentarze

  1. Wprawdzie mocno spóźnione ale bardzo serdeczne życzenia urodzinowe Ci składam. 30 lat to przepiękny wiek.... bądź szczesliwa!!!
    No i dziękuję za relację i zdjęcia z Katowic i Krakowa.
    Udanego Nowego 2024 Roku!!!
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie! SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!

      Usuń
  2. Kraków tez uwielbiam i chciałabym lepiej poznać, a Katowice zawsze tylko przejazdem.
    Fajny pomysł na spędzenie urodzin.
    Wszystkiego najpiękniejszego w kolejnym roku!

    OdpowiedzUsuń
  3. W Katowicach jeszcze nie byliśmy :) Wszystkiego najlepszego na Nowy Rok- dużo zdrowia, radości i realizacji planów i marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super wycieczka. Wszystkiego dobrego w nowym roku! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego najlepszego moja Droga! Za rok i ja obchodzić będę te urodziny :)
    Świetne zdjęcia. Cudowne relacje :) Bardzo lubię odwiedzać Kraków! Lubię zwłaszcza miejsca z dobrym jedzonkiem :) Wszystkiego dobrego w nowym roku, wyłącznie pozytywnych chwil i pięknych wspomnień! Dużo zdrówka i radości!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w tym roku wybrałam się na północ, a Ty na południe hihi. Ale widzę, że Ty znacznie więcej zwiedziłaś <3. Dużo wspaniałych miejsc zaliczyłaś i dobrze, tak się właśnie świętuje urodziny :D. Spóźnione wszystkiego najlepszego Kochana i dużo szczęścia na ten rok, wielu wspaniałych podróży i o czym tam tylko marzysz :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego na następne trzydziestki ! :) Wycieczka jak widać po serwisie fotograficznym bardzo udana i ciekawa. Też bym chętnie udała się /dla odświeżenia wspomnień/ w taką podróż. :) A zatem życzę by 2024 r. był dla Ciebie szczęśliwym rokiem ciekawych podróży . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł na świętowanie urodzin! Nie pamiętam czy składałam ci życzenia, jeśli nie... Wszystkiego najlepszego :D! Spełnienia wszelkich marzeń!
    Miłego dnia! :) Pozdrawiam serdecznie!🤗
    PS. Dziękuję za komentarz u mnie ;)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale piękne miejsca zaprezentowałaś! Ławka jak książka najbardziej mi wpadła w oko. Uwielbiam wyszukiwać takich wyjątkowych elementów podczas wycieczek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mieszkam niedaleko Katowic i faktycznie, nie jest to miasto typowo turystyczne, ale ma wiele do zaoferowania :) Ale natomiast jeżeli weźmiemy pod lupę całą metropolię, to już jest długa lista miejsc od odwiedzenia!

    OdpowiedzUsuń
  11. W Katowicach byłam miło wspominam pobyt tam, przmili pomocni ludzie ze Ślązaków, Nikiszowiec może kiedyś odwiedzę

    OdpowiedzUsuń
  12. Super fotorelacja! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz