Tam, gdzie Mieszko I wygrał

Mowa o Cedyni. To na tych ziemiach w 972 r. Mieszko I i jego brat Czcibór stoczyli zwycięską bitwę o ujście Odry z margrabią Hodonem. A warto zaznaczyć, że tych wygranych bitew na naszym koncie nie było zbyt wielu w historii. Na pamiątkę tej bitwy postawiono pomnik w kształcie orła na tzw. Górze Czcibora, do którego prowadzi ponad 260 schodów.
Góra Czcibora i wspomniany pomnik orła. Zdjęcie mojego autorstwa. 2019 r.





















Taki napis znajduje się naprzeciwko parkingu. Zdjęcie mojego autorstwa.










Jeśli chodzi o samą Cedynię to właściwie nie zahaczyłyśmy o nic więcej, ale miasteczko wydaje się dosyć urokliwe. Zakładam, że znajduje się tam coś jeszcze wartego uwagi. Więcej pewnie podpowie Internet.
Tablica. Zdjęcie mojego autorstwa.




















Tereny te mogą jeszcze poszczycić się Parkiem Krajobrazowym, jaki utworzono w sąsiedztwie miejscowości takich jak: Cedynia, Moryń, Mieszkowice, Gozdowice i Siekierki.
Zdjęcie mojego autorstwa. 2019 r.

Widok z Góry Czcibora. Już po wejściu po tych 260 schodach. Zdjęcie mojego autorstwa.































Na przedstawione w tym wpisie tereny jeszcze powrócę. ;)

Komentarze

Prześlij komentarz