Dobrzyca i Ogrody Hortulus

W minioną niedzielę odwiedziłam Ogrody Hortulus w Dobrzycy. Jest to miejscowość w województwie zachodniopomorskim leżąca niedaleko Kołobrzegu, Koszalina i Morza Bałtyckiego.

Ogrody Hortulus dzielą się na dwa obszary: Ogrody Tematyczne - w tym miejscu mamy pokazane różne style/projekty ogrodów, np. angielskie rosarium, ogród japoński, ogród francuski czy w stylu Gaudiego i Ogród Spectabilis z kwiatowym zegarem, warzywniakiem, dyniową górą, kamiennym kręgiem, placem zabaw dla dzieci, a także główną atrakcją, tj. grabowym labiryntem oraz metalową wieżą widokową z zakręcanymi schodami. Można nabyć jeden bilet wstępu do obu obiektów w cenie 84 zł (koszt z dn. 3 września 2023 r.). Parking i toaleta za darmo (w cenie biletu). Do miejsca docelowego łatwiej dotrzeć, dzięki panom, którzy stoją przy ulicy i kierują w odpowiednią stronę. Na terenie ogrodów tematycznych znajduje się kasa, w której można nabyć także różnorodne drobiazgi typu magnesy, pocztówki i inne oraz zakupić rośliny, których jest naprawdę sporo do wyboru. W drugim ogrodzie, tj. w Spectabilitis także jest sklep z pamiątkami. Na obu terenach znajdują się również lokale gastronomiczne, gdyby ktoś zgłodniał. My zjedliśmy w Rumianku na terenie Ogrodu Hortulus Spectabilis.

Pogoda nam nie dopisała. Było jakieś 18 stopni i pochmurnie, ale na szczęście nie spadł deszcz. Warto pamiętać, że oba ogrody są otwarte w różnych godzinach. Chociaż na stronie napisano, że Spectabilis jest czynny do 19.30, to o 18 już nikogo poza pracownikami nie było. Rumianek zamknięty, a na parkingu ani jeden samochód nie został poza naszym. Około 18.20 zorientowaliśmy się, że coś nie gra, no i po prostu stwierdziliśmy, że kończymy nasze zwiedzanie, mimo iż do wszystkich punktów na mapie nie udało nam się dotrzeć. 

Jeśli ktoś szuka jednodniowej wycieczki to jak najbardziej powinien się wybrać do Ogrodów Hortulus. Zaznaczam, że w tym ogrodzie nie znajdziecie opisów roślin, które tam rosną, bo nie o to chodziło jego twórcom.

Odniosłam też wrażenie, że już przestało się inwestować w to miejsce i zgarnia się tylko kasę od przyjeżdżających, ale pomijając to moje odczucie warto w to miejsce zajrzeć.

Kwiatowy zegar. Była wskazówka nawet ;)*

Kamienny krąg przebadany przez radiestetę, jak informowała umieszczona tam tablica


To chyba miał być Tunel Wisteriowy ...


Barany ;)


Fragment labiryntu





Labirynt dla dzieci z dzwoneczkiem ;)



Ogromne donice

Piernikowa chata 






Niebiesko ;)





Dzbanek



Mozaiki




Dziwna roślina


Figurka




Trochę czerwonej cegły ;)




Ala kapliczka



Te drewniane szyszki bardzo mi się spodobały




Miejsce z hamakami też prezentuje się świetnie




Ptasi gaj




Ogród japoński



Ławeczka ;)



Taka miejscówka 



*wszystkie powyższe zdjęcia są mojego autorstwa

Komentarze

  1. Witam serdecznie ♡
    Dziękuję za świetną inspirację :) Przyznaję, że nie znam tych ogrodów, a wyglądają świetnie. Myślę, że to może być dla mnie dobra opcja na wyjazd i małe zwiedzanie :) Bardzo chętnie zapiszę sobie to miejsce na kiedyś tam, gdy będę w okolicy :) Świetne zdjęcia, naprawdę fajna fotorelacja dziękuję za miły spacer wśród zieleni :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś pięknego, miejsce idealne dla mnie. Takie ogrody na pewno wymagają dużo ciągłej pracy. Ciężko mi powiedzieć, czy zabrakło na dalsze inwestycje, czy miejsce już jest na tyle popularne, że faktycznie tylko z niego ciągną. Niestety wiele jest takich miejsc, które po zdobyciu popularności utraciły swój klimat.
    Na zdjęciach jednak prezentują się cudnie ogrody i jeśli kiedyś będę miała okazję, to z pewnością się wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię to miejsce i odwiedzam je co jakiś czas. Też o nim pisałam na blogu. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o tym miejscu, ale jeszcze nigdy tam nie byliśmy. Dziwi mnie, że świeci takimi pustkami. Czyżby drogi wstęp?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było trochę ludzi, ale chyba zmyliły ich informacje na stronie, ponieważ ogrody nie mają tej samych godzin otwarcia i po prostu pewnie uznali, że o 18 muszą opuścić teren, a na stronie napisano że do 19.30 można zwiedzać, ale to tylko moje przypuszczenia.

      Usuń
  5. Bardzo lubię odwiedzać takie miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że to tak daleko ode mnie bo już bym tam gnała. Super miejsce . Sądząc po Twoich zdjęciach miejsce inspirujące i jednocześnie jakaż radość dla oczu . Wstęp nie jest tani trzeba przyznać i możliwe, że to odstrasza potencjalnych zwiedzających poza tym może też słabo rozreklamowane jest to miejsce. Osobiście pierwszy raz w życiu usłyszałam o Ogrodach Hortulus tu i teraz z Twojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnie tam. ;) Cena już nie jest przyjemna, no ale wszystko dzisiaj sporo kosztuje. A nie wiem, jak u nich z reklamą. Na pewno mają stronę internetową. Skąd ja usłyszałam o tym miejscu? Chyba mi wyskoczyło w internecie jak sprawdzałam atrakcje w Kołobrzegu i koleżanka z podyplomówki tam była.

      Usuń
  7. Piękne miejsce, byłam kiedyś w Dobrzycy, ale w innym województwie.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam tam i także polecam i potwierdzam, że warto:):)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz